Frågor om LoopMe-kontot
Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
Svar: Klicka på länken Glömt lösenord i rutan där du loggar in, ett nytt lösenord kommer till din e-postadress. Vi rekommenderar att du direkt därefter byter till ett nytt lösenord på din profilsida.
Behöver man olika inlogg för olika grupper?
Svar: Nej, du loggar alltid in med ditt personliga LoopMe-konto. Med detta konto kan du vara med i många olika grupper och de kan ha olika rolluppsättning och sitt tema. I en grupp kanske du har rollen som elev/student/medarbetare och i en annan grupp kanske du har rollen som ledare.
Hur byter jag namn på mitt personliga konto?
Svar: Gå till profilsidan (ikon-längst uppe till höger), välj Inställningar, Välj Byt namn.
Hur byter jag min mailadress för mitt LoopMe-konto?
Svar: Kontakta oss på supporten så löser vi det åt dig.
Alla mina grupper är borta när jag loggar in, vad ska jag göra?
Svar: Du har troligen loggat in med ditt Google-konto utan att först har kopplat samman ditt existerande LoopMe-konto med Google. Det som hänt är att du helt enkelt har skapat ett nytt personligt LoopMe-konto genom att klicka på Google-inlogg.
Logga ut och logga in som tidigare med ditt personliga LoopMe-konto (klicka på den blåa logga in-knappen.)
Kontakta supporten om du vill att vi kopplar samman ditt personliga LoopMe-konto med ditt Google-konto (om du råkat skapa ett nytt konto via Google).
Hur kopplar jag samman mitt personliga LoopMe-konto, med mitt Google-konto?
Svar: Gå till profilsidan (ikon-längst uppe till höger), välj Inställningar, Välj Google. Aktivera Koppla Google-konto. Följ anvisningarna.
Hur byter jag språk på LoopMe-webben?
Svar: Gå till profilsidan (ikon-längst uppe till höger), välj Inställningar, Välj Changeunder rubriken Språkanpassning.
Jag kan inte logga in fast jag fått nytt lösenord
Ok, det ser ut som att webbläsaren inte riktigt har rensat bort din senaste inloggning i LoopMe-appen.
Ett första steg är att helt enkelt starta om webbläsaren och se om det hjälper.
OM inte det hjälper så följer ett lite mer avancerat steg som innebär att du manuellt rensar. Så här gör du då:
Klicka på¨de tre svarta prickarna i lodrät rad uppe till höger i Google Chrome webbläsaren ()
Välj Fler verktyg
Därefter Verktyg för utvecklare
Nu får du upp ett fönster vid den högra halvan av din vy:
Se till att du får upp Application (ibland kan man behöva klicka på >> för att få fram det)
Gå sedan in i följande mappar - högerklicka och välj Clear:
- Local storage
- Session storage
- Cookies
- Shared storage
- Cache storage
Starta om din webbläsare.
NU borde det gå att logga in som vanligt :-)