Hur skapar jag en ny grupp för medlemmar i min organisation?
Updated
Som administratör för en organisation i LoopMe kan du enkelt rensa ut konton från organisationen, hantera gruppskaparrättigheter och även skapa grupper bestående av redan existerande medlemmar i organisationen.
Guide: Så här gör du för att skapa en ny grupp för medlemmar som redan är med i en annan grupp i din organisation
- Gå till Menyn högst upp till vänster (tre vita streck)
- Klicka på din organisations namn
- Klicka på Medlemmar
I denna vy kan du sortera samtliga medlemmar i organisationen på namn, e-post, när kontot skapades, när kontot senast var aktivt.
Du kan även använda olika filter för att sortera bland medlemmarna
- Markera att du vill gruppera medlemslistan efter LoopMe-grupper
- Markera samtliga medlemmar i gruppen som du vill utgå från
- Klicka på meny (tre svarta prickar i rad) i rutan med valda medlemmar
- Välj Skapa grupp
- Ange ett namn på gruppen
- Markera om gruppen består av elever/studenter
- Välj vem som ska vara administratör (ägare) av gruppen.
Obs! Det behöver vara någon som har gruppskaparrättighet.
- Välj grupptyp
- Ange namn på rollen ”ledare”
- Om någon mer än gruppadministratören (ägaren) ska ha rollen ”ledare” så markerar du den/dem i listan
- Ange namn på rollen ”Loopare”
- Ange namn på rollen ”Följare”
- Markera om det är någon i listan som ska ha Följare-rollen.
Resterande medlemmar i listan blir ”Loopare”
Klicka på Skapa grupp
Den nya gruppen är skapad!